Toen de toenmalige directeur van Animal Lovers – een bedrijf gespecialiseerd in beloningsartikelen voor dieren – ziek thuis kwam te zitten, werden wij gevraagd of we hem voor zolang het duurde wilden vervangen zodat het bedrijf gewoon verder kon draaien. Uiteindelijk hebben we dit voor een periode van driekwart jaar gedaan.
Niet alleen namen we de taken van de directeur over, maar werden we ook gevraagd om de interne organisatie eens goed onder de loep te nemen. Zoals altijd begonnen we dit traject met de RendeMentorsscan om inzicht te krijgen in de sterke en minder sterke kanten van Animal Lovers. Uit de scan kwam onder andere naar voren dat Animal Lovers niet in de gaten had hoeveel ieder product wat ze verkochten nou eigenlijk kostte qua inkoop. Ze gingen uit van één gemiddelde prijs voor al hun producten. Op dat vlak viel dus zeker winst te behalen. We hebben gezorgd voor structuur en inzicht, waardoor duidelijk werd dat wanneer ze product X verkochten, ze meer winst maakten dan wanneer ze product Y verkochten. Met als logisch gevolg dat product X vele malen interessanter was om onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Zo hielpen we Animal Lovers met inzicht in het optimaliseren van rendement op hun producten.
Voor Animal Lovers zijn we met name aan de financiële kant van de organisatie te werk gegaan omdat hier relatief eenvoudig grote stappen gezet konden worden. Dit alles heeft namelijk geleid tot een verbetering van de cijfers en het. Het bedrijf is daarna gestaag verder gegroeid en uiteindelijk verkocht aan een Amerikaans bedrijf.